11. aug. 2013

AAARRRGGGHHH!!!

I don't own this pictures, but I borrowed them from here, here & here
If the owner want it deleted, write to me and I'll do it.
Jeg får ofte at vide, at jeg er modig. Hvorfor aner jeg ikke, for det er virkelig den største misforståelse der er begået i dette liv! Jeg er faktisk et rigtig lille pjevs, som er bange for alt; tordenvejr, mørke, kryb... ALT!

Men min største fobi er faktisk lidt pinlig. Det er en såkaldt "coulrofobi" og er en fobi for klovne. Jeg hader, hader, HADER klovne! Jeg synes alt er uhyggeligt ved dem; deres latterlige små pivestemmer, deres falske, store munde og de der mega grimme næser! Og jeg ved faktisk ikke, hvorfor at jeg er så bange for dem - de har aldrig (så vidt jeg kan huske) gjort mig noget. Men det er en fobi, som går helt tilbage til dengang jeg var helt lille. Men så snart jeg kommer forbi en klovn, så snører min hals sig sammen, jeg koldsveder og jeg går fuldstændigt i chok. Jeg har en gang lavet en kæmpe scene midt på Rådhuspladsen, fordi jeg NÆGTEDE at gå videre på grund af klovne. VIRKELIG flovt!
Så er jeg bange for spøgelser. Det er dybt åndssvagt, for man ved jo ligesom ikke om de findes eller ej (og i så fald; om de overhovedet er onde), men jeg har altid haft en noia over, at jeg er blevet "kigget på", når jeg er alene. Om dét så virkelig er et spøgelse, som står bag døren eller om det bare er mig som er så egocentreret, at jeg bare VIL have opmærksomhed - også når jeg selv skal opfinde det, ved jeg ikke... Jeg kan desuden heller ikke snuppe spøgelsesfilm og de der "ARG"-film hvor der lige pludselig kommer en eller anden klammo type frem på skærmen. De skal bare pakke deres lagner sammen, samle deres rådne ligdele op og skride over på den anden side i en allerhelvedes fart - og dét kan ikke gå hurtigt nok!

Og så er jeg virkelig, virkelig bange for hajer. Jeg synes, at det er verdens klammeste dyr og de kunne få min skyld godt tage billetten ud af verden! De har freaking syv sæt tænder! Som om ét par ikke var nok. Fucking psykopatdyr!!! Hver gang jeg ser et billede af en haj med gabet vidt åbent, så løber det mig koldt ned af ryggen og jeg får lyst til at placere en hammer lige igennem min computerskærm.

Jeg tror, at jeg smutter nu. Jeg skal formentligt have noget psykologhjælp, efter at have lavet den her planche! Uf!
- Hvad er I bange for? Nævn 3 ting i kommentarfeltet.

4 kommentarer:

  1. Jeg læste en gang en enormt god artikel om netop coulrofobi - en sociolog foreslog, at frygten for klovne er kædet sammen med frygten for det uforudsigelige i mennesket, da klovne ikke har nogen sans for ordentlig opførsel og social anerkendelse. Altså mener han/hun, at frygten for klovne hænger sammen med frygten for underbevidstheden, at vi aldrig HELT er i stand til at forudsige andre menneskers gerninger. Aner ikke om personen har ret, men det er en spændende teori! Selv er jeg bange for havet (ikke en lille dukkert ved Vesterhavet, men sådan helt ude i Atlanterhavet, hundrede fod under, hvor ingen kan høre dig skrige), knælere og tanken om selvbevidst ikke-eksistens. Jeg får koldsved bare ved tanken D:.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er smaddergod teori Penny, som faktisk giver mening! Cool! Tak fordi du delte den med mig :-)

      Fortsat god læselyst på bloggen!

      xoxo
      PRESMA

      Slet
  2. Åh, nej altså.
    Jeg er selv utrolig bange for klovne. Det er faktisk helt pinligt.. Men jeg så den der "IT", da jeg var 13 år gammel og den sidder bare fast! :o Af samme årsag (gyserfilm..) er jeg bange for dukker..
    Jeg kan ikke komme på en tredje ting, men klovne og dukker! Puha!! Aaaaad.

    http://emsitediary.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk ham der er billede af ^^ Jeg er blevet tilbudt at se den film, men jeg skal ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG hverken se filmen eller læse bogen! Aaaaaaddddd!

      Du skal ikke være flov - vi er i samme båd ;)

      Tusind tak fordi du ville dele dine fobier med bloggen!

      xoxo
      PRESMA

      Slet

Tusind tak for kommentaren!
- Og kom snart igen <3