6. aug. 2013

Alle de dersens talenter:

Er det bare mig, eller er mennesket ikke altid utilfredse med sig selv? Jeg har i hvert fald aldrig hørt om nogen, som kunne hvile 100% i sig selv - heller ikke undertegnet. Jeg kan skrive - godt endda, jeg kan formulere mig og jeg staver da også rimelig udmærket. Men hvorfor kan jeg så ikke være tilfreds med de talenter, som jeg nu engang allerede har? Fordi jeg er menneskelig.

Men hvad ville jeg så gerne have af talenter, hvis jeg selv kunne bestemme? Ville jeg bytte talenter med andre? Nej. Men jeg vil da hjertens gerne kunne tilføje nogle, hvis man kunne!

For eksempel ville jeg elske, hvis jeg kunne spille klaver - og gerne kunne synge samtidig med. Jeg ved ikke hvorfor, men musik bliver bare generelt mere anerkendt end eksempelvis bøger og teater. Hvorfor ved jeg ikke? Men jeg har da hørt om folk, som bare konsekvent mener at "enhver idiot kan da skrive en bog!" Dét er jeg personligt ikke enig i, men lad det nu ligge...

Derudover ville det være supercool hvis jeg kunne tale en masse sprog flydende! Jeg har engang lavet en liste over de sprog, som jeg gerne ville kunne (sådan hvis nu ens Fe-Gudmor lige pludseligt kom forbi med sin magiske tryllestav!):

- Engelsk
- Fransk
- Kinesisk
- Spansk
- Tysk

Men jeg kan ikke sige et kvæk på hverken fransk eller kinesisk. Spansk og tysk taler jeg kun meget dårligt og engelsk. Tja... Det går til turisme.

Jeg kan heller ikke synge om så det gjaldt mit liv og det eneste jeg kan spille på klaver, er den der underlige "kno"-sang. Så måske skal jeg bare holde mig til forfatter-drømmene og bloggeriet og så derved bevise, at det IKKE er enhver idiot som kan skrive, men at det rent faktisk også kræver et talent.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for kommentaren!
- Og kom snart igen <3