7. aug. 2013

De 3 (svære) plusser

Dagen i dag står i det egocentreret tegn. Jeg skal vende blikket indad og finde de tre ultimative "likes" ved PRESMA. Og efter nøje overvejelse er jeg kommet frem til følgende:

Min empati: 

Uanset hvor nederen jeg selv har det, så er jeg og vil altid være der for dem, jeg holder af. Jeg priorterer i høj grad andre frem for mig selv, hvilket også i min optik må være den ultimative kærlighedserklæring til et andet menneske.


Mit ordforråd/min evne til at formulere mig:


Jeg har altid været velformuleret og kunne argumentere for min sag. Dét har i høj grad hjulpet mig i livet - især fordi man tilsyneladende kan skabe megen respekt blandt folk, hvis man lyder som en fra 1800-tallet. (I skulle prøve det - det er ret sjovt at se folks forbløffede ansigtsudtryk!) 
  
Min rapkæftethed: 


Dét kan så både være en god og en dårlig ting. Jeg har dog i første omgang valgt, at placere den sammen med plusserne, da det tit agerer som et ordentligt "wake up-call" for folk. Når de eksempelvis hører mig åbne munden for første gang og finder ud af, at jeg ikke ligefrem finder mig i noget, så ser de mig også som et menneske fremover - og ikke som et eller andet rumvæsen på hjul.
Jeg har også fået mange drengevenner på den konto, fordi de ved, at jeg ikke kun er en tøsetøs. Det er nu meget dejligt.


Det kommer bag på mig, hvor svært det egentlig er at finde tre positive ting ved en selv. Og når jeg tænker over det, så kan jeg sagtens finde tre (samt mange, mange flere) negative ting om mig selv. Så her er en lille udfordring til jer kære læsere:

Spred lidt kærlighed til jer selv (i bedste Sille Who?-stil) og skriv 3 gode ting ved dig selv i kommentarfeltet. Prøv - I bliver glade for det bagefter! <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for kommentaren!
- Og kom snart igen <3