14. aug. 2013

Det bedste og det værste

"Livet er som perler på en snor - jo mere du lever i nuet, des større og smukkere bliver dine perleminder". Sådan sagde jeg med meget nervøs og lille stemme til min egen konfirmation. Men hvad er så den bedste, den største og den smukkeste perle på min perlekæde, som har været der indtil videre? Og hvad er den værste, mindste og grimmeste perle?

Der er mange "bedste" perler: da jeg for eksempel fik mine hunde (først Kvik i 2002/2003 og så Fritz i 2013). Men også mine udenlandsrejser til både Portugal og England fremstår som nogle af mine bedste minder. Min konfirmation og mine forældres bryllup var også godt. Hm... Jeg har ikke en kæreste pt, eller nogle børn, så jeg kan desværre ikke tvære klichéminderne ud på jer.

Mine værste minder handler ofte om brud eller lange sygdomsforløb. Men tab og dødsfald i familien fremstår selvfølgelig som værende de "dårligste perler" på kæden. Men da det jo er noget, som vi alle skal igennem på et tidspunkt, så ved jeg ikke helt om dét gælder som et tilfredsstillende svar på spørgsmålet: "Hvad er dit værste minde?". Men hvis det er et tilfredsstillende svar, så ja, så er det dødsfald i familien som er de værste minder som jeg har...

Hvad er jeres bedste/værste minde I har?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for kommentaren!
- Og kom snart igen <3