9. aug. 2013

"Disney's Aladdin - The Musical"

Kjole fra H&M str. xsmall, clutch fra Pieces, sko fra Tommy Hilfiger str. 32
Fotograf: HJ & Undertegnet.

 Som lovet; her er nogle billeder fra gårsdagens teatertur i Operaen i København. Jeg så som sagt "Disney's Aladdin - The Musical" og hvor var den bare fantastisk med lækre kostumer, sjove replikker, gode skuespillere og dejlige sange.

Især dem elskede jeg - det var klassiske og jeg kunne huske dem, fra dengang jeg var lille - ja det var simpelthen en tur/returbillet til barndommen. Også skuespillernes entusiasme overfor publikum elskede jeg - der gik helt cirkus i den sådan som de hele tiden integrerede publikum i stykket - thumbs up! Især den nyudklækkede skuespiller Pelle Emil Hebsgaard (som spiller Genie) var fantastisk morsom og også en smule samfundssatirisk - hvilket jeg i høj grad holder meget af!

Udover Maria Lucia Heiberg Rosenberg (som spiller Jasmin), så kendte jeg faktisk ikke nogle af skuespillerne - hvilket jeg egentlig godt kunne lide. Nogle gange så bliver en historie bare ødelagt, hvis det er alt for kendte mennesker som spiller rollerne - for så kan man ikke lade være med at kæde dem sammen med tidligere roller og det ødelægger teaternydelsen på det pågældende stykke. 

Hvis man ser bort fra det helt igennem dejlige stykke, så var selve Operaen også bare en oplevelse i sig selv. Nu har jeg været der to gange før, men jeg elsker simpelthen den bygning! Arkitekturen og indretningen er fantastisk smuk, udsigten er storslået og selve teatersalene er moderne og har virkelig lækre detaljer. Og så er det handicapvenligt! Indgangen er flad og uden dørtrin, der er elevatorere, handicaptoiletter og faktisk udmærket handicappladser. Så det kan klart anbefales at komme i Operaen som kørestolsbruger!

Af tøj havde jeg min shocking pink kjole med guldknapper (de kan ikke ses her) på, som jeg købte i H&M's internetshop til min 16-års fødselsdag. Guldet var min røde tråd igennem hele mit look - guld sko (ballerinaer i stedet for stiletter, så det kunne være lidt mere "Aladdin/tøffel"-agtigt) og så min guld clutch som jeg har fået i gave. Også min make-up var "Aladdin"-inspireret - både med de gyldne farver, de lange, forførende øjenvipper og så selvfølgelig den heftige, sorte eyeliner, som er karakteristisk for Arabisk make-up. 

I dag har jeg læst til eksamen hele dagen, så jeg er super træt nu!
Hvad har I lavet?

2 kommentarer:

  1. Hold kæft, hvor er du flot! Jeg elsker din øjenmakeup :D. Jeg har selv været til tysk-eksamen idag - fik 7. Ganske godt tilfreds ^u^.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak Penny!

      Og et kæmpe tillykke til dig! Så flot ville jeg ikke have kunnet klare mig til en tysk-eksamen! :D
      Fortsat god læselyst.

      xoxo
      PRESMA

      Slet

Tusind tak for kommentaren!
- Og kom snart igen <3