5. aug. 2013

"To do"-liste i livet:

Det er blog challengens dag 5 og jeg er derfor nået til spørgsmålet om hvad mine drømme, håb og mål er . Puha. Det er lidt af en mundfuld, synes jeg! Men lad os da prøve: Hvad vil jeg gerne opnå her i livet? Lad os starte langsomt op med klassikeren: "Hvor er du om 10 år?":

Om 10 år er jeg 28. Jeg har forhåbentligt for længst fået min hue, samt både en bachelor og en kandidatur i litteraturvidenskab. Hvis ikke, så håber jeg, at jeg i det mindste er kommet ind (- og ud) af Forfatterskolen i København. Jeg håber, at jeg har et arbejde og et sted at bo, samt måske endda en sød kæreste og et barn. Jeg vil meget gerne nå at skrive min første bog, inden jeg fylder 30 år, så måske er jeg endda forfatter også på dét tidspunkt?

Udover en karriere som forfatter, så vil jeg meget gerne arbejde på et forlag som forlagsredaktør, samt som underviser på en ungdomshøjskole for skrivetalenter. Det kunne da også være fedt, hvis PRESMA kunne blive gjort mere professionelt, men det er ikke noget som jeg tænker så meget over endnu. Det jeg for "lille" til endnu! Af familieliv er det det helt klassiske ønske om villa, vovse og to børn. Lidt røvsyg har man vel lov at være...

Så for at opsummere:
  • Huen på hovedet.
  • Universitetet (både en bachelor og en kandidat).
  • Forfatterskolen.
  • Forfatter.
  • Arbejde på et forlag.
  • Arbejde på en højskole.
  • Blogarbejde på professionelt niveau.
  • Villa.
  • Vovse.
  • Mand.
  • Og to børn.
Dét er da ikke urealistisk, er det...?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for kommentaren!
- Og kom snart igen <3