2. jan. 2014

Januarudsalg del 1: "Angel"

Strik fra Name it str. 110-116, t-shirt fra Gina Tricot str. xsmall
Fotograf: JK

Jeg fik 1500 kr. i julegave og jeg må indrømme, at de højest sandsynligt allerede er væk nu. To ugers levetid - må de hvil i fred! ...Men til gengæld har jeg fået mig nogle voldlækre items fra det lokale storcenter i anledningen af januarudsalget. Uden at prale over mit åbenlyse shoppetalent, så er jeg kommet frem til den beslutning, at det er bedst at dele fangsten op i 3 dele. Here goes: 

Jeg har været i et "lyst" vintersind og købt en hvid, engleagtig sweater med sølv detaljer. Den er fra børnetøjsforretningen Name it - en butik som jeg ellers ikke har brudt mig synderligt om forhen, idet jeg var stærkt overbevist om, at de kun solgte småbørnstøj med grimme prints af feer og pirater... Åbenbart kan selv en mester i faget tage fejl... For hold op hvor kan man altså være heldig derinde! Javist, man skal lede lidt og man falder nok over et barn eller to på vejen, men det kan betale sig.

Sweateren er slet ikke så stor, som den ellers ser ud til at være på billedet - faktisk er det kun en størrelse 5-6 år. Nu bliver det spændende at se, om jeg kan passe den! - Nej, jeg er ikke typen som prøver mit tøj. Dumt? Ja. Ligeglad? Helt sikkert! Nå, men hvordan skal den så styles? Enten vil jeg bruge den til et casuelt look sammen med et par helt almindelige, mørke jeans eller også vil jeg fyre helt op for festen og gå med enten sølv leggins eller grå cowboybukser med sølv detaljer. Hvem ved? (Okay, hvem prøver jeg at narre. I kender jo godt selv til min outrere præferencer...)


T-shirten er helt og aldeles almindelig. Den skinner ja, men den er lavet af blødt tekstil og er ikke i noget kradsende, glimmerstof som det måske kan se ud som om på billedet. Derfor mener jeg, at man sagtens kan kalde det for en hverdagsoverdel. Jeg finder dog dens festlige detaljer ret charmerende, idet den sagtens kan pifte et hverdagslook op - til trods for dens simple design. Den har bare den ene hage, at udskæringen er lidt for stor. V-halse er ikke klædelige til en PRESMA, men hvad fanden? Når den koster under 100 kroner, så kan man vel også acceptere en sikkerhedsnål eller to i nakken. Den skulle i hvert fald med mig hjem! Præcis hvordan jeg vil style den, vides endnu ikke. Bær over med mig - det var et impulskøb!

Denne vinter har lært mig noget unikt om mode. Jeg er kommet langt tættere min indre sjæls stil og smag - noget som jeg ellers har brugt år på at finde frem til: undertegnet har nemlig fundet ud af, at hun er yderst glad for grå og hvid - og sølv for den sags skyld. Så det er de såkaldte "ikke-farver" som dyrkes groft af mig om vinteren. Interessant. Meget interessant! Det er en vigtig ting at vide, har jeg på fornemmeren...

Vend tilbage i morgen, hvor dette indlægs mørke pendant bliver afsløret. Indtil da må I have det fremragende - forhåbentlig har I også fundet noget fantastisk kluns til billige penge. Smid en kommentar og fortæl om jeres nyeste ynglingskøb! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for kommentaren!
- Og kom snart igen <3